Dacă nu aveţi foarte multe kilograme de dat jos, vă ofer o dietă care vă va ajuta să scăpaţi de ele rapid şi fără prea mare efort. Cercetările au arătat că în numai opt săptămâni puteţi pierde şase centimetri din circumferinţa taliei dacă veţi creşte numărul de proteine din alimentaţie şi îl veţi reduce pe acela de carbohidraţi şi grăsimi.
Un studiu recent comandat de lanţul de magazine Marks & Spencer cu scopul de a investiga modul în care snacks-urile şi alimentele semipreparate afectează silueta, arată că dieta bogată în proteine poate reprezenta, paradoxal, o bună modalitate de a pierde în greutate. La studiu au participat voluntari, femei şi bărbaţi, care au urmat o dietă care combina micul dejul sanatos, bogat in proteine cu alte alimete din aceeaşi gamă. După numai patru săptămâni, 45 dintre voluntari, a căror dietă număra numai 1.000 de calorii zilnic, au slăbit în medie 4,7 kg. Studiul extins pe opt săptămâni a avut rezultate şi mai îmbucurătoare: 12 dintre participanţii supraponderali au slăbit în urma dietei, în medie, 6,5 kg, circumferinţa taliei lor micşorându-se cu 6 până la 94 de centimetri, iar procentul de grăsime din corp fiind redus cu până la 36,8 procente. De asemenea, nivelul de cholesterol din sânge a înregistrat o scădere semnificativă.
Ce meniuri au avut? Snacks-uri, alimente semipreparate, majoritatea din bucataria asiatica, salata de somon, pui preparat pe grătar, orez cu roşii, toate cu un conţinut ridicat de proteine.
Nutriţioniştii care i-au ţinut sub observaţie pe voluntari au justificat reuşita dietei prin aceea că alimentele bogate în proteine creează mai repede senzaţia de saţietate în comparaţie cu acelea care conţi carbohidraţi sau grăsimi. Cele mai populare diete care se adaptează acestui principiu sunt Dieta Atkins şi Dieta Dukan.
Despre Dieta Atkins se mai spune că este şi dieta “mănânci orice”, însă medicii nu sunt de acord cu ea deoarece consideră că promovează un regim alimentar total dezechilibrat. Şi Dieta Dukan este considerată o dietă-minune pentru că îşi permite să mănânci aproape orice doreşti.  Deşi grupele de alimente care pot fi consumate sunt destul de restrânse, se pot consuma în cantităţi nelimitate.

Adaugă un comentariu